Teixir complicitats, l’èxit del festival Dansa Metropolitana

lacosta

Dansa Metropolitana ha tancat la seva quarta edició amb més de 15.800 espectadors i un 85% d’ocupació en les més de 240 activitats i espectacles programats, exhaurint localitats d’un bon grapat de propostes. Això, sumat als 10.000 visionats que han rebut els 17 curtmetratges de dansa que s’han pogut veure a través de Filmin amb la complicitat de Choreoscope.

Un festival de dansa que se celebra simultàniament a deu municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona? D’entrada sembla una bogeria.

Ajuntaments amb realitats i estructures diferents i una situació pandèmica que no permetia la mobilitat entre comarques. Quin còctel no? Doncs tot i aquestes adversitats el festival ha sabut moure’s com una ballarina inquieta i ha batut el seu propi record amb unes xifres extraordinàries d’assistència, a més, de coproduir 14 de les propostes del festival.

Aquest èxit no s’hagués assolit sense la complicitat de les deu ciutats que el fan possible, així com la de tots els equipaments i espais culturals que en formen part. Un treball en equip basat en la suma d’esforços en programació, producció i comunicació per construir una proposta artística conjunta que segurament no seria possible organitzada de manera individual.

A més, aquest any s’ha presentat el projecte Filatures, nascut per establir connexions entre les ciutats i el seu passat industrial a través de la mirada de la dansa. Amb una tria d’espectacles presentats en espais del patrimoni industrial rehabilitat que han propiciat la trobada amb un públic molt divers. Una xarxa de fils creatius que han elaborat un teixit cultural, vinculat a un passat comú del patrimoni industrial, especialment del món tèxtil. Aquest projecte també ha nascut de la necessitat de donar suport al sector de la dansa, en un moment complicat, i, a més, promou que el públic pugui, de forma segura, descobrir espais patrimonials a través de tastets de les propostes d’un coreògraf o coreògrafa.

El treball de comunicació que hem fet des de La Costa Comunicació ha estat basat també en aquesta complicitat. Ens hem encarregat de la gestió del contingut web, les relacions públiques (entre deu ciutats!), la gestió de les xarxes socials, les produccions audiovisuals i la gestió de nous públics i comunitats, estructurant la feina també des de la coordinació amb tots els espais, artistes i agents implicats en el festival (que no són pocs): facilitant-los els materials i continguts i creant una estratègia per fer arribar el projecte a tota la ciutadania. Aquesta manera de treballar ens ha permès generar una xarxa activa entre els diferents espais i professionals implicats en el festival per detectar on era necessari invertir més esforços en comunicació per fer arribar la programació al màxim de públic possible. Creiem que, entre tots, hem sabut assolir els objectius que ens havíem fixat com a festival.

Les pràctiques culturals contemporànies han de reconvertir-se i generar aliances per a promoure la gestió de projectes amb recursos compartits. Generar una comunitat i sumar sinergies és l’única via possible per aconseguir una vida cultural activa, descentralitzada, saludable i, sobretot, excitant.

 

 

 

Notícies Relacionades

Prop de 22.000 persones al Festival de Pallassos de Cornellà

El diumenge va acabar la divuitena edició del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà-Memorial Charlie Rivel i ha aplegat prop…

ARRENCA EL MÉS PETIT DE TOTS!

El dissabte arrenca el Festival El Més Petit de Tots. Del 5 al 20 de novembre tindrà lloc la 12a…

VOLS CONÈIXER EL GREC DE LA MÀ DEL SEU DIRECTOR?

Doncs no et perdis la presentació oberta que farà Cesc Casadesús per donar a conèixer tota la programació d'enguany!