COM ATRAURE ELS JOVES A LA CULTURA A TRAVÉS DE LES XARXES SOCIALS

lacosta

Aquesta setmana des de La Costa estem impartint una formació per 80 municipis de la província de Barcelona, organitzada pel CERC de la Diputació de Barcelona.

Es tracta d’una formació titulada “D’instagram a tik tok, com atraure els joves a les programacions culturals” on mostrem als diferents responsables, equipaments i projectes municipals com treure el màxim rendiment de les seves xarxes socials per arribar a comunitats àmplies i, especialment, a la generació Z, la nascuda entre el 1997 i el 2001. Fer arribar les programacions i propostes artístiques a aquesta generació és un dels grans reptes que tenen actualment els projectes culturals, tant públics com privats.

En la formació ensenyem a treure el màxim rendiment a xarxes socials com youtube, whatsapp, facebook, tik tok, instagram o linkedin, des d’apostar pel contingut gràfic i audiovisual, fins a realitzar accions específiques per atraure les diferents comunitats. Això inclou aprendre a construir un relat comunicatiu, a dissenyar un llibre d’estil, apostar pel contingut participatiu i pels continguts transmèdia i fer publicitat, branded content i campanyes culturals amb prescriptors i líders d’opinió.

En aquesta formació també ensenyem els municipis a treure el màxim rendiment dels seus equips, ensenyant-los a organitzar, planificar i programar el contingut a les xarxes socials, a crear dissenys de plantilles adaptades a totes les xarxes socials per respectar els formats i comunicar d’una forma coherent i coordinada, sigui sota una marca cultural o de manera individualitzada en els diferents perfils socials d’un municipi. També els mostrem com llegir les dades que ens faciliten les mateixes plataformes per treure el màxim rendiment a les seves xarxes, posar-se uns objectius i saber si la feina que estan fent va per bon camí.

Finalment, i perquè ha experimentat una gran demanda del sector públic i privat en els últims mesos, repassem tots aquells continguts digitals que s’han generat durant el confinament i analitzem, d’una manera optimista, tot el que hem aprés aquests mesos, per valorar quins d’aquests continguts han vingut per quedar-se i poden suposar un benefici pels projectes culturals, ja sigui per generar nous continguts, per ampliar audiències o per generar i estar més relacionat amb la teva comunitat.

p

Notícies Relacionades

L'Acadèmia Catalana de la Música proposa un pla de xoc pel sector

L'Acadèmia ha proposat un detallat pla de xoc per fer front als efectes de la pandèmia sobre un sector que…

L'Acadèmia fa una crida per celebrar el Dia de la Música

Ens encarreguem de la difusió de la campanya en mitjans i xarxes socials per aconseguir que la convocatòria sigui tot…

Corazón de poeta. Música per a una intervenció

Corazón de poeta: música a ritme de batecs de cor al teatre Fernán Gómez amb Germán Díaz y David J.…