EL PÚBLIC DECIDIEIX, EL PÚBLIC PREN EL CONTROL

lacosta

La comunicació sempre ha estat en constant transformació. En els darrers dos anys, a més, s’ha vist accelerada per l’agilització de l’entorn digital durant la sacsejada del coronavirus.

Aquesta acceleració ha canviat la manera de relacionar-nos entre nosaltres canviant també la manera en com els projectes culturals han de relacionar-se amb la seva audiència. Sí, heu llegit bé, relacionar-se.

En un moment en el que ja no podem parlar d’audiències digitals i audiències presencials (perquè son la mateixa audiència), la manera en com ara ens dirigim al públic ha se ser relacional. No ens hem de comunicar amb el nostre públic, ens hi hem de relacionar.

Aquesta mutació comporta que es repensin les estructures professionals, especialment en el món cultural, ja que aquest diàleg fluid amb l’usuari traspassa els departaments de màrqueting. El públic és el protagonista, el públic participa, el públic pren el control.

La digitalització també ens permet generar noves experiències a l’usuari. Hem de començar a parlar d’usuari? L’ampliació de les possibilitats tecnològiques, genera una inabastable generació de nous continguts i formats, molts d’ells en formats híbrids, que permeten generar noves vivències artístiques.

Totes aquestes tendències no es poden obviar. Cal estar atents per aplicar-les d’una manera eficient i aprofundir en la relació que volem establir amb el públic cultural, cada cop més compromès amb valors socials com la sostenibilitat, la proximitat, el feminisme, l’equitat o l’antifeixisme.

En contra del que es pugui pensar, ara s’està consumint més cultura que mai, però no en els canals tradicionals. Cal aprofitar aquesta embranzida en benefici del sector. No ho aconseguirem si no sortim de les nostres estructures de control, de les nostres zones de confort. I per això és essencial ser creatiu i fomentar noves experiències que generin interacció.

De tot això en parlarem tranquil·lament en quatre jornades culturals que reflexionen sobre els nous models de creació i diàleg amb les audiències. Ha arribat el moment que la creació baixi dels escenaris. Estem preparats per obrir-nos a un nou món?

 

Dimarts 23 de novembre: XOC ’21 – #CulturaEnXoc 

Participem en les jornades XOC”21 que organitza l’APGCC-Professionals de la Gestió Cultural. A través de la intel·ligència col·lectiva els professionals del sector reflexionen i aprenen sobre noves tendències en gestió cultural. Més informació aquí.

 

Dimecres 24 de novembre: VII Jornada de Màrqueting Cultural. La comunicació amb el públic en l’era post-pandèmia. Tendències i punts de trobada

Obrim aquestes jornades per a professionals del sector organitzades per l’SDE – Servei de Desenvolupament Empresarial de la Generalitat, amb l’objectiu d’aprofundir en la relació amb els públics culturals a través de la comunicació, donar eines i recursos útils que afavoreixin la comunicació amb els públics, augmentar la capacitat d’adaptació dels projectes culturals en situacions adverses i construir espais de trobada alineats amb la nostra posició i el públic al qual ens dirigim. Més informació aquí.

 

26 i 27 de novembre: Fòrum 2021 de l’Acadèmia Catalana de la Música – Repensar el sector. Música i entorn digital

L’Acadèmia Catalana de la Música organitza el seu Fòrum anual per debatre sobre els processos de digitalització en el sector de la música, dividint les jornades en tres blocs: música en directe, especialment des de la vessant de l’artista, distribució de la música enregistrada i propietat intel·lectual, i ensenyaments musicals. Des de La costa gestionem la difusió a mitjans de la jornada. Més informació i inscripcions aquí.

 

Dissabte 18 de desembre: Gestió d’organització de festivals i esdeveniments musicals 

Participem a la taula rodona ‘Models, tendències i desafiaments de públics al segle XXI’ moderada per Pepe Zapata, director del TRESC, emmarcada dins aquesta jornada formativa organitzada per l’Associacio Xàfec i La Marfà. Més informació i inscripcions aquí.

 

@Foto d’Alice Brazzit en la passada edició del Grec Festival de Barcelona

Notícies Relacionades

ARRENCA EL MÉS PETIT DE TOTS!

El dissabte arrenca el Festival El Més Petit de Tots. Del 5 al 20 de novembre tindrà lloc la 12a…

Prop de 22.000 persones al Festival de Pallassos de Cornellà

El diumenge va acabar la divuitena edició del Festival Internacional de Pallassos de Cornellà-Memorial Charlie Rivel i ha aplegat prop…

VOLS CONÈIXER EL GREC DE LA MÀ DEL SEU DIRECTOR?

Doncs no et perdis la presentació oberta que farà Cesc Casadesús per donar a conèixer tota la programació d'enguany!