Apropem l'òpera a nous públics amb #operaiseverywhere

lacosta

X

Des de La Costa hem creat una campanya de continguts per la 56a edició del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas amb l’objectiu d’apropar l’òpera a nous públics. Donat que les xarxes socials s’han convertit en l’aparador de la cultura i que el públic més jove consumeix la informació bàsicament a través de les plataformes mòbils, vam considerar necessari que l’estratègia de comunicació estigués pensada des del primer moment per a Instagram, Twitter i Facebook. De les tres, la xarxa social més jove i amb més increment d’usuaris en els últims anys és Instagram, una plataforma molt visual pensada per un consum àgil i  ràpid. És per aquest motiu que vam centrar els esforços en desenvolupar una estratègia de xarxes fortament vinculada a Instagram per tal d’apropar-nos a un públic més àmpli i menys avessat a escoltar òpera.

Sota el hashtag #operaiseverywhere hem acabat concretant una proposta basada en la difusió d’unes fotografies en les que es poden veure grans referents del gènere operístic en diferents llocs concorreguts de la ciutat de Barcelona, com són Miquel Lerín, director de la Fundació Francesc Viñas, Christina Sheppelmann directora artística del Gran Teatre del Liceu, Viorica Cortez mezzosoprano i Dolora Zajick reconeguda mezzosprano americana.

L’objectiu de les fotografies era generar un contrast entre espais populars i coneguts pels barcelonins amb les diferents figures nacionals i internacionals d’un gènere que sovint s’ha considerat elitista i adreçat a un públic molt concret. D’aquesta manera buscàvem reivindicar que l’òpera, que tracta aspectes de la vida quotidiana com l’amor, la venjança o la mort, és el gènere popular per antonomàsia, capaç d’emocionar i commoure a tothom per igual gràcies a la interpretació dels artistes i a la posada en escena de cada espectacle.

Finalment, vam demanar als personatges escollits que reflexionessin sobre l’errònia percepció que l’òpera és un gènere sofisticat només a l’abast d’un públic molt minoritari. Les seves respostes van ser incloses en els textos de les publicacions a les xarxes socials i van ajudar a reforçar el missatge que visualment es transmetia amb les fotografies.

p

49-011© A Bofill

49-101© A Bofill

P49-112© A Bofill

P49-075© A Bofill

P49-046© A Bofill

P

P

Notícies Relacionades

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS!

Et convidem a conèixer totes les activitats en motiu del Dia Internacional dels Museus (#DIM17) al Camp de Tarragona i…

EL CONCURS TENOR VIÑAS, MÉS INTERNACIONAL QUE MAI

Aquesta setmana no et perdis la cita amb les veus del futur a l'òpera al Gran Teatre del Liceu! T'hi…

ARRENCA EL MÉS PETIT DE TOTS!

El dissabte arrenca el Festival El Més Petit de Tots. Del 5 al 20 de novembre tindrà lloc la 12a…