Apropem l'òpera a nous públics amb #operaiseverywhere

lacosta

X

Des de La Costa hem creat una campanya de continguts per la 56a ediciĂł del Concurs Internacional de Cant Tenor Viñas amb l’objectiu d’apropar l’òpera a nous pĂşblics. Donat que les xarxes socials s’han convertit en l’aparador de la cultura i que el pĂşblic mĂ©s jove consumeix la informaciĂł bĂ sicament a travĂ©s de les plataformes mòbils, vam considerar necessari que l’estratègia de comunicaciĂł estiguĂ©s pensada des del primer moment per a Instagram, Twitter i Facebook. De les tres, la xarxa social mĂ©s jove i amb mĂ©s increment d’usuaris en els Ăşltims anys Ă©s Instagram, una plataforma molt visual pensada per un consum Ă gil i  rĂ pid. És per aquest motiu que vam centrar els esforços en desenvolupar una estratègia de xarxes fortament vinculada a Instagram per tal d’apropar-nos a un pĂşblic mĂ©s Ă mpli i menys avessat a escoltar òpera.

Sota el hashtag #operaiseverywhere hem acabat concretant una proposta basada en la difusiĂł d’unes fotografies en les que es poden veure grans referents del gènere operĂ­stic en diferents llocs concorreguts de la ciutat de Barcelona, com sĂłn Miquel LerĂ­n, director de la FundaciĂł Francesc Viñas, Christina Sheppelmann directora artĂ­stica del Gran Teatre del Liceu, Viorica Cortez mezzosoprano i Dolora Zajick reconeguda mezzosprano americana.

L’objectiu de les fotografies era generar un contrast entre espais populars i coneguts pels barcelonins amb les diferents figures nacionals i internacionals d’un gènere que sovint s’ha considerat elitista i adreçat a un pĂşblic molt concret. D’aquesta manera buscĂ vem reivindicar que l’òpera, que tracta aspectes de la vida quotidiana com l’amor, la venjança o la mort, Ă©s el gènere popular per antonomĂ sia, capaç d’emocionar i commoure a tothom per igual grĂ cies a la interpretaciĂł dels artistes i a la posada en escena de cada espectacle.

Finalment, vam demanar als personatges escollits que reflexionessin sobre l’errònia percepciĂł que l’òpera Ă©s un gènere sofisticat nomĂ©s a l’abast d’un pĂşblic molt minoritari. Les seves respostes van ser incloses en els textos de les publicacions a les xarxes socials i van ajudar a reforçar el missatge que visualment es transmetia amb les fotografies.

p

49-011© A Bofill

49-101© A Bofill

P49-112© A Bofill

P49-075© A Bofill

P49-046© A Bofill

P

P

NotĂ­cies Relacionades

DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS!

Et convidem a conèixer totes les activitats en motiu del Dia Internacional dels Museus (#DIM17) al Camp de Tarragona i…

EL CONCURS TENOR VIÑAS, MÉS INTERNACIONAL QUE MAI

Aquesta setmana no et perdis la cita amb les veus del futur a l'òpera al Gran Teatre del Liceu! T'hi…

ARRENCA EL MÉS PETIT DE TOTS!

El dissabte arrenca el Festival El MĂ©s Petit de Tots. Del 5 al 20 de novembre tindrĂ  lloc la 12a…