ETNIA BARCELONA

Obre la seva primera tenda del món al Born

lacosta

La marca d’ulleres Etnia Barcelona ha obert la seva primera tenda a nivell mundial en un emblemàtic edifici de 7 plantes del Born, al costat de la Basílica de Santa Maria del Mar. La nova tenda té una superfície de venda aproximada de 800m², ocupant dues plantes de l’edifici. Les altres 5 plantes no estan dedicades específicament a la venda; en elles hi ha un taller artesanal, showrooms per a clients òptics i premsa, zones expositives amb la trajectòria i història de la narca, expositors amb col·leccions limitades (que ja no de produeixen), un espai privat per a l’equip i una impressionant terrassa amb vistes a Santa María del mar.

El nou buc insígnia de la marca ven totes les col·leccions d’Etnia Barcelona: Originals, Vintage, Advance i les col·leccions càpsula que Etnia Barcelona ha realitzat de la mà d’artistes del món de l’art i la fotografia com Nobuyoshi Araki, Steve McCurry o Jean Michel Basquiat. També es pot trobar una col·lecció especial que només pot adquirir-se a la tenda, i tot un seguit de llibres dels artistes que han inspirat la marca. En definitiva serà un espai en el qual viure una experiència completa, analitzar tendències i estar en constant feedback amb el consumidor.

Situat en el cor de Born, al costat de la Basílica de Santa María del Mar, l’edifici es converteix en protagonista per les seves dimensions, il·luminació i interiorisme, que reflecteix la personalitat de la ciutat de Barcelona. A més, durant la remodelació de l’edifici, es va identificar a un dels murs com a part de l’antiga capella de la basílica. Per tant, s’ha deixat en el seu estat original, conservant el color i el seu valor històric.

El flagship reflecteix els orígens d’Etnia Barcelona, el lloc on ha nascut i crescut i que ha influenciat enormement a la marca. Tot això juntament amb la pròpia personalitat, moderna i fresca que mira al futur, sense oblidar d’on ve i que malgrat tenir un prestigi internacional, vol reivindicar la seva ciutat natal.

L’edifici ha estat remodelat per l’estudi de Lázaro Rosa Violant i dirigit per l’arquitecte Jordi Tió, responsable de l’obra de l’Hotel Casa Camper de Barcelona, entre molts altres projectes. “Aquest projecte és únic, amb uns valors i necessitats que hi ha hagut que entendre, respectar i mostrar, juntament amb el seu emplaçament que també ha estat una font d’inspiració en moltes ocasions. En el flagship d’Etnia Barcelona hem volgut recrear una mescla d’ambients, que casen entre si i que també tenen relació amb la filosofia de la marca i la seva forma de fer les coses.”

L’equip creatiu d’Etnia Barcelona també ha participat activament en l’obra i interiorisme de l’espai. Les rajoles hidràuliques són un disseny concebut per l’equip d’Etnia Barcelona; unes rajoles que ja s’utilitzen en els seus punts de venda i s’han reproduït idèntiques per vestir el sòl de la tenda.

En paraules de David Pellicer, fundador i CEO d’Etnia Barcelona “Estem molt contents d’obrir la nostra primera tenda flagship al món i a més a Barcelona, la nostra ciutat i la ciutat que dóna nom a la nostra marca. Convidem a tots a visitar-la, els nostres clients viuran una experiència única”.

Etnia Barcelona va vendre al 2016 gairebé un milió d’ulleres i va facturar més de 60 milions d’euros, entorn d’un 20% més que en 2015. El 90% el factura fora d’Espanya, en països com França (on és la segona marca més venuda, la primera independent), Alemanya i Itàlia, que són els seus principals mercats. I té filials a Estats Units, Canadà i Hong Kong. La marca s’exporta a més de 40 països.

La inversió de la tenda ha estat de 5 milions d’euros, entre la compra de l’edifici i la remodelació del mateix. Per a Etnia Barcelona tenir un flagship a Barcelona era gairebé una obligació, tenir una tenda pròpia per poder explicar la marca i fer viure una experiència al consumidor final. De moment, i a curt termini, el pla és mantenir l’experiència al canal retail des del primer flagship i en un futur (i si tot va bé) posicionar-se en ciutats com Nova York, París i Londres.

Etnia Barcelona és una marca independent que va néixer fa 17 anys de la mà de David Pellicer, tercera generació de fabricants d’ulleres, que volia aportar color a un sector que vivia submergit en el marró i el negre. Des del seu naixement fins avui la marca ha crescut vertiginosament, exportant el 90% de la seva col·lecció i amb seus a Barcelona, Miami, Hong Kong i Vancouver. Inspirats per la gent, la cultura i els viatgis Etnia Barcelona dissenya ulleres per a tothom han fet dels seus valors de marca, qualitat, color i cultura la seva millor carta de presentació i clau del seu èxit.

X

NOTA DE PREMSA

X

FOTOGRAFIES

 

VIDEOS