ETNIA BARCELONA

Obre la seva primera tenda del món al Born

lacosta

La marca d’ulleres Etnia Barcelona ha obert la seva primera tenda a nivell mundial en un emblem√†tic edifici de 7 plantes del Born, al costat de la Bas√≠lica de Santa Maria del Mar. La nova tenda t√© una superf√≠cie de venda aproximada de 800m¬≤, ocupant dues plantes de l’edifici. Les altres 5 plantes no estan dedicades espec√≠ficament a la venda; en elles hi ha un taller artesanal, showrooms per a clients √≤ptics i premsa, zones expositives amb la traject√≤ria i hist√≤ria de la narca, expositors amb col¬∑leccions limitades (que ja no de produeixen), un espai privat per a l’equip i una impressionant terrassa amb vistes a Santa Mar√≠a del mar.

El nou buc ins√≠gnia¬†de la marca ven totes les col¬∑leccions d’Etnia Barcelona: Originals, Vintage, Advance i les col¬∑leccions c√†psula que Etnia Barcelona ha realitzat de la m√† d’artistes del m√≥n de l’art i la fotografia com Nobuyoshi Araki, Steve McCurry o Jean Michel Basquiat. Tamb√© es pot trobar una col¬∑lecci√≥ especial que nom√©s pot adquirir-se a¬†la tenda, i tot un seguit de llibres dels artistes que han inspirat la marca. En definitiva ser√† un espai en el qual viure una experi√®ncia completa, analitzar tend√®ncies i estar en constant feedback amb el consumidor.

Situat en el cor de Born, al costat de la Bas√≠lica de Santa Mar√≠a del Mar, l’edifici es converteix en protagonista per les seves dimensions, il¬∑luminaci√≥ i interiorisme, que reflecteix la personalitat de la ciutat de Barcelona. A m√©s, durant la remodelaci√≥ de l’edifici, es va identificar a un dels murs com a part de l’antiga capella de la bas√≠lica. Per tant, s’ha deixat en el seu estat original, conservant el color i el seu valor hist√≤ric.

El flagship reflecteix els or√≠gens d’Etnia Barcelona, el lloc on ha nascut i crescut i que ha influenciat enormement a la marca. Tot aix√≤ juntament amb la pr√≤pia personalitat, moderna i fresca que mira al futur, sense oblidar d’on ve i que malgrat tenir un prestigi internacional, vol reivindicar la seva ciutat natal.

L’edifici ha estat remodelat per l’estudi de L√°zaro Rosa Violant i dirigit per l’arquitecte Jordi Ti√≥, responsable de l’obra de l’Hotel Casa Camper de Barcelona, entre molts altres projectes. “Aquest projecte √©s √ļnic, amb uns valors i necessitats que hi ha hagut que entendre, respectar i mostrar, juntament amb el seu empla√ßament que tamb√© ha estat una font d’inspiraci√≥ en moltes ocasions. En el flagship d’Etnia Barcelona hem volgut recrear una mescla d’ambients, que casen entre si i que tamb√© tenen relaci√≥ amb la filosofia de la marca i la seva forma de fer les coses.‚ÄĚ

L’equip creatiu d’Etnia Barcelona tamb√© ha participat activament en l’obra i interiorisme de l’espai. Les rajoles hidr√†uliques s√≥n un disseny concebut per l’equip d’Etnia Barcelona; unes rajoles que ja s’utilitzen en els seus punts de venda i s’han reprodu√Įt id√®ntiques per vestir el s√≤l de la tenda.

En paraules de David Pellicer, fundador i CEO d’Etnia Barcelona ‚ÄúEstem molt contents d’obrir la nostra primera tenda flagship al m√≥n i a m√©s a Barcelona, la nostra ciutat i la ciutat que d√≥na nom a la nostra marca. Convidem a tots a visitar-la, els nostres clients viuran una experi√®ncia √ļnica‚ÄĚ.

Etnia Barcelona va vendre al¬†2016 gaireb√© un mili√≥ d’ulleres i va facturar m√©s de 60 milions d’euros, entorn d’un 20% m√©s que en 2015. El 90% el¬†factura fora d’Espanya, en pa√Įsos com Fran√ßa (on √©s la segona marca m√©s venuda, la primera independent), Alemanya i It√†lia, que s√≥n els seus principals mercats. I t√© filials a Estats Units, Canad√† i Hong Kong. La marca s’exporta a m√©s de 40 pa√Įsos.

La inversi√≥ de la tenda ha estat de 5 milions d’euros, entre la compra de l’edifici i la remodelaci√≥ del mateix. Per a Etnia Barcelona tenir un flagship a Barcelona era gaireb√© una obligaci√≥, tenir una tenda pr√≤pia per poder explicar la marca i fer viure una experi√®ncia al consumidor final. De moment, i a curt termini, el pla √©s mantenir l’experi√®ncia al canal retail des del primer flagship i en un futur (i si tot va b√©) posicionar-se en ciutats com Nova York, Par√≠s i Londres.

Etnia Barcelona √©s una marca independent que va n√©ixer fa 17 anys de la m√† de David Pellicer, tercera generaci√≥ de fabricants d’ulleres, que volia aportar color a un sector que vivia submergit en el marr√≥ i el negre. Des del seu naixement fins avui la marca ha crescut vertiginosament, exportant el 90% de la seva col¬∑lecci√≥ i amb seus a Barcelona, Miami, Hong Kong i Vancouver. Inspirats per la gent, la cultura i els viatgis Etnia Barcelona dissenya ulleres per a tothom han fet dels seus valors de marca, qualitat, color i cultura la seva millor carta de presentaci√≥ i clau del seu √®xit.

X

NOTA DE PREMSA

X

FOTOGRAFIES

 

VIDEOS